"Ik heb nog nooit zo'n goede werkgever gehad"

Liesbeth kwam in 2019 bij Zeeuwland. Ze begon als uitzendkracht als medewerker klantinformatie. Dit jaar maakte ze de overstap naar vastgoedbeheerder. Hoe het haar bevalt bij ons, vertelt ze met plezier.

"Na de geboorte van mijn dochter besloot ik bewust om een aantal jaar thuis te blijven. In 2019 net voordat mijn dochter naar school ging, kon ik via een uitzendbureau bij Zeeuwland aan de slag. Ik had al wel een beeld wat een woningcorporatie deed. Bij mijn vorige werkgever had ik namelijk regelmatig contact met woningcorporaties vanuit de leverancierskant. Toen leek het me al leuk om bij een corporatie te werken. Dus ja, het beeld wat ik had van een woningcorporatie klopte ook wel in de praktijk", vertelt Liesbeth. Ze gaat verder: "Al vind ik Zeeuwland wel netter naar huurders toe dan andere organisaties waarmee ik werkte. Ook in het contact met leveranciers."

Overstap naar vastgoedbeheerder
Als medewerker klantinformatie handelde ze telefoontjes af van huurders met reparatieverzoeken. "Het klantcontact vind ik erg leuk. Je kan iemand helpen. Natuurlijk krijg je ook wel eens verzoeken binnen die je onmogelijk kunt oplossen. Bijvoorbeeld dat vogels in dakgoten landen of een huurder die het een probleem vond dat er mieren in de tuin liepen."

"Ik heb interesse in de technische kant. Bíjna al mijn banen waren in technische bedrijven. Ik ben er dus in blijven hangen. Ik heb mijn mbo diploma detailhandel en ben dus een andere kant opgegaan. Ik denk dat deze technische wereld bij mij past. Ik voel me er fijn. Het is niet te formeel. Mij moet je niet in een hele formele werkomgeving zetten, dat wordt het niet."

Dit jaar is Liesbeth doorgegroeid naar een andere functie, namelijk vastgoedbeheerder. "Ik hoefde niet perse zo snel door te groeien. Er kwam een vacature vrij en zo ben ik er toch ingerold. Samen met collega Heidi heb ik me verder ontwikkeld. We volgden allebei de training 'opzichter dagelijks onderhoud'. Zo zijn we nog beter klaargestoomd voor de functie. Je krijgt altijd handige informatie mee tijdens een training, al ben ik ervan overtuigd dat ik het meeste leer op de werkvloer. Ik leer nog elke dag. Heb ik nog extra kennis nodig op een bepaald gebied? Dan biedt Zeeuwland me altijd de mogelijkheid om verder te leren."

Tevreden klanten, leuke collega's
"Wat ik het leukste vind aan de functie?", vraagt Liesbeth. Na even nadenken beantwoordt ze enthousiast: "Dat je tussen de huurder, de medewerker klant & omgeving en team klantadvies staat. Je bent niet op de voorgrond, maar ook niet helemaal op de achtergrond bezig. Daarnaast is er veel variatie in werkzaamheden. Zo ben ik op kantoor administratief bezig, maar ga ik ook naar buiten. Ik kom bij de mensen thuis. Het klantcontact vind ik erg leuk, net zoals de samenwerking met collega's en het contact met de leveranciers. Het is toch hartstikke leuk als een huurder blij is? Dat je zorgt dat een woning spik en span is, zodat de nieuwe huurder een goede start heeft!"

Naast de huurders horen we Liesbeth ook enthousiast praten over haar collega's. "Ik heb fantastisch fijne collega's. Dat maakt het werk natuurlijk ook leuk. In je werk voel je je verbonden met elkaar, maar ook als er privé wat is, dan voel ik me gesteund. Het is een soort tweede familie van je."

Naast de fijne collega's is ze enthousiast over Zeeuwland. "Het is echt een prettige werkgever. Ik heb nog nooit zo'n goede gehad. Dat zit hem in netjes en ethisch correct naar het personeel toe. Mensen werken er al lange tijd", vertelt Liesbeth. "Dat zegt ook wat over het bedrijf. Tijdens de coronatijd en thuiswerken kregen we regelmatig een kleinigheidje, zoals een kaartje in de bus. Dat was heel leuk."

"Tot slot vind ik het bijzonder dat Zeeuwland haar best doet om medewerkers werk te laten doen wat ze leuk vinden. Daar ben ik heel blij mee. In mijn geval is daar ook echt naar geluisterd!"